Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Brian

Sider: [1] 2 3 ... 12
1
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 09. Februar - 2015, 00:49 »
lækkert når det lykkedes. Fedt med gode råd.

Ja, det er svært at tro at starterenhelt kan tabe stelforbindelsen.

Problemet er nu løst på den nok letteste måde.

Jeg skruede den bolt ud, der ikke også holder slavecylinder,
og gav gevindet noget med en stålbørste,
bolthovedet og spændeskive blev slebet blankt med sandpapir,
og rundt om bolt-hullet på starteren blev der også slebet med
sandpapir.

Så blev bolten spændt ret hårdt i.

Siden har der ikke været startproblemer :-)

2
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 22. December - 2014, 11:06 »

 Stel Brian.Prøv at trække en stel fra batteri til den ene af de 2 bolte som spænder starteren fast.
 

Tak for forslaget Jønne, for nu betragter jeg problemet som løst.

Gik og og drejede nøglen, men starteren stadig helt død.

Så startkabel fra minus på batteri direkte hen på starteren,
og så startede motoren straks jeg drejede nøglen  ;)

Det problem har længe gjort at jeg ikke gjorde stop undervejs
når jeg har været ude.





3
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 22. December - 2014, 09:17 »

 Stel Brian.Prøv at trække en stel fra batteri til den ene af de 2 bolte som spænder starteren fast.
 Evt tar du starteren af og rengør anlægsfladen mellem starter og koblingshus. Så sent som i
 fredags havde jeg et eksempel på at det ikke var starteren som var død men stelfejl.
 Hvad vejret angår er det altid tørvejr under bagklappen på en T3 :)Test starteren i en skruestik.

Jeg prøver et give sterteren stel direkte, det er let for jeg har startkabler med.

Først prøver jeg at dreje nøglen,
startrer den ikke så
giver jeg den stel direkte med startkabel
starter den stadig ikke så
reservestarter på.

Går igang så snart det er lyst, og det er det ved at være nu.

Dejlig praktisk med tørvejr under bagklappen,
det er vel ikke nødvendig at komme ind under
bilen for at skifte starter, alt kan klares ovenfra?

4
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 21. December - 2014, 20:08 »
Så gik den ikke længere  :(

Efter i lang tid at have startet uden problemer,
så er starteren død igen.

Jeg har prøvet at sætte en ledning direkte fra batteri til spadestik
på starterens relæ, og der skete intet, ikke engang en lille gnist.

Så det frikender vel bundstykke.

Så nu må jeg vel monterere den reservestarter som jeg har
kørt rundt med siden det her problem begyndte.

Men forholdende er ikke optimale til skiftet,
det er mørkt, det er koldt, det blæser, det regner,
og jeg er langt hjemme fra :(

Murphys lov

5
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 21. Oktober - 2014, 19:56 »
Tak, jeg det var ikke så slemt at tage det bundstykke ud.

Da ratten var afmonteret viste det sig at en kobber pal/fjeder ikke så for godt ud,
men det er jo kun på en reserve så det betyder jo ikke noget.





Her et billede af den godt gemte skrue:



Og det løse bundstykke:



Men det er jo ikke sikkert at det er her fejlen ligger, men nu har jeg haft glæden ved at skille ad :D

6
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 20. Oktober - 2014, 21:50 »
Fandt noget her:
http://wiki.club8090.co.uk/index.php/VW_Electrics_Changing_Ignition_Switch

Så det er ret  besværlig at skifte bundstykke :-|

7
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 20. Oktober - 2014, 18:11 »
jeg tror plastholderen i enden af starteren er til en kølerslange. Passer den i størrelse til varmeapparatet?

Ja, den passer så slangen fra gavlen af topstykken kan ligge nede i plastbeslaget.
Hvis den ikke er der, så ligger den slange løst hen over gearkassen.
Praksis viser så at det ikke er en katastrofe hvis den ligger løst,
for det har den gjort på de T3ere jeg har haft gennem de sidste 10 år.

det kan stadig sagtens være bundstykket,især når du siger der ikke er dyk i kabinelysetsstyrke når starteren ikke tørner.
du kan teste et nyt bundstykke bare ved at pille stikket af og sætte på et nyt du drejer med en skruetrækker.

den bedste måde at teste signalet til starterens kl-50 er ved at paralelkoble en hjemmelavet prøvelampe med en gammel forlygtepære, derved ved du at den kan trække en strøm der er stor nok

Jeg har endnu ikke lavet nogle tests, og bilen har startet de få gange jeg har prøvet siden det var helt galt.
Men jeg er ret overbevist om at problemet viser sig igen inden længe.

Så jeg øver mig lidt i ledige stunder, og er igang med at se på en ratstamme hvor jeg IKKE har nøglen.
Det springer mig mildt sagt ikke i øjnene hvordan jeg tager det bundstykke af!, er der et trick?
UPDATE: Jeg har nu fundet den nøgle der passer i tændingslåsen  :)




8
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 17. Oktober - 2014, 14:50 »
Så er T3en hentet hjem.

Jeg ankom til hvor den stod parkeret, og ikke ville starte igår aftes,
måtte jeg jo lige prøve om den stadig ikke kunne starte.

Men det kunne den! -uden jeg havde gjort noget som helst.

Så nu stor jeg med en periodisk startfejl  :(

Men jeg begynder at tvivle på at det er selve starteren den er gal med.

Jeg er næsten 100% sikker på det ikke er dårlig forbindelse ved det
spadestik på relæet på siden af starteren.

Der er IKKE et dyk i kabinelysets styrke når nøglen drejes og den ikke starter.

Lys på bilen virker som det skal, frikender det bundstykket ved tændingsnøglen?

9
Motor / Sv: Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 17. Oktober - 2014, 11:59 »
Har fundet en reservestarter frem, og den er testet god.



Bemærk at jeg har renset det spadestik helt blank :-)



Der sidder en plastholder skruet i bagenden af starteren, hvad er den til?


10
Motor / Starteren rører sig ikke når nøglen drejes
« Dato: 17. Oktober - 2014, 08:49 »
Vognen vil ikke starte. Problemet "startede" den anden dag da jeg ville
ud på den sædvanlige tur. Jeg drejede nøglen og intet skete.

Så rokkede jeg lidt med ledningen med spadestikket på "relæet" på siden af starteren
og derefter prøvede jeg at dreje nøglen, og vognen startede straks.
Så var overbevist om at det bare var dårlig forbindelse ved spadestikket.

Efter et par ture var problemet der igen, og blev løst på samme måde.

Men senere var den så galt igen. Denne gang kunne det ikke løses ved bare
ar rokke det spade stik. Forsøgte mange gange uden held.

Til sidst fik jeg en hjælper til at dreje nøglen og imens arbejdede jeg med spadestikket.
Så hvis jeg skabte forbindelse skulle starteren aktiveres. Det gjorde den IKKE.

Det var sent, mørkt og jeg var træt, så jeg opgav.

Så nu tænker jeg selvfølgelig over hvad næste skridt skal være.

Så først  teste om der kommer strøm til ledningen til starteren.

Gør der det, så må jeg afmonterer starter og tilse den eller sætte reservestarter på.

Kommer der IKKE strøm til den ledning, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Kan det være bundstykket i tændingslåsen der er årsagen?
Det er en del jeg aldrig har prøvet at skifte, da jeg aldrig har haft problemer fra den.
Er den let at skifte? Jeg kan evt. teste det på en komplet ratstamme jeg har liggende.

Ellers vil jeg nok som en nødløsning trække en ledning ned til starteren,
så jeg kan aktiverer den med en knap.







11
Kabine / Sv: Hvordan får jeg nakkestøtter af?
« Dato: 18. August - 2014, 18:54 »
Tak, det prøver jeg.

12
Kabine / Hvordan får jeg nakkestøtter af?
« Dato: 18. August - 2014, 16:54 »
ja, hvordan gør man nu lige det?

13
Dine projekter / Sv: Woods`stuck Madsens syncro
« Dato: 06. Juni - 2014, 21:42 »
Det ser godt ud, er det prøvekørt?

De 5 cylindre må vel være det absolut maksimale,
hvis ikke gearkassen skal rykkes frem.

14
Motor / Utæthed ved vandstuds på topstykket
« Dato: 27. Maj - 2014, 12:56 »
Jeg har i længere tid haft utæthed for kølevand ved topstykket.

Min frygt var egentlig at der var tærring ind til kølevandet et sted,
men det tror jeg ikke længere.

Jeg skruede vandstudsen af idag, og det gik op for mig at jeg
har dummet mig da jeg satte den på.

I plaststudsen er der nogle metalbøsninger presset i omkring
bolthullerne, og de sidder ret løse. De kan klemmes frem og tilbage
i hullerne:





Jeg havde så skruet vandstudsen på med unbraco-bolte,
hvor hovedet havde en mindre diameter end metalbøsningerne:



Nu har jeg lagt skiver under unbracoboltene,
så nu forventer jeg at den utæthed er elimineret.

Sidste år havde jeg et dyserør der blev utæt, ca. midt på,
så der stod en meget fin tåge af diesel i motorrummet.

Men da jeg har flere sæt rør liggende, var det jo bare at sætte et andet sæt på.
Her viste det sig så at jeg ikke kan få det tæt ved omløber til den dyse tættest
ved tandremmen. Så nu har jeg så taget det rør fra en af sættene og sat på.

Men det gik også op for mig at det er vigtig at markerer hvilket dyserør der er
utæt, for det er jo usynlig når de ligger på hylden.

Senere efter en god køretur: tæt for diesel og kølevand. :-)


15
Din T3'er / Billeder af T3'eren
« Dato: 10. Maj - 2014, 09:50 »










Sider: [1] 2 3 ... 12