Forfatter Emne: Korrosion under fjederstøtte  (Læst 5458 gange)

Offline Brian

Korrosion under fjederstøtte
« Dato: 25. Oktober - 2013, 19:27 »
På oversiden er der vel svejest? en rund plade på oversiden af bagsvingeren.


Og under den kommer der selvfølgelig en masse spaltekorrosion der presser den
op der hvor der ikke er svejest, da jo rust fylder mere end jernet:


Er der nogen erfaring med at tage den skive af?
Eller er den umulig at få af i hel tilstand pga. punktsvejsninger?

Offline Jens Flensborg

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #1 Dato: 25. Oktober - 2013, 21:27 »
Kender en del tyske billeder, hvor man har boret i punktsvejsningen. De fik den der tallerken op og så fik de fat i nogle nye tallerkener fra en eller anden Opel, de var lidt større i diameter. Generelt ser denne bagerste svingarm dog ud, som om den er spist af rustormen?

Der kan købes fine tallerkener hos TK-Carparts.de, måske er det en ide til VW-Shoppen ...

https://www.tk-carparts.de/article/11701/Reparaturblech_Federauflage_Querlenker_hinten_.html

eller den billige mulighed -> Opel ASTRA noget med 22 euro ...

« Senest Redigeret: 25. Oktober - 2013, 21:40 af Jens Flensborg »
Sydslesvig Veteranbilklub, IG 16 Forum, T3 Klub Danmark, LLE-Kartei, Käfer Cabriolet IG

Offline Brian

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #2 Dato: 25. Oktober - 2013, 22:37 »
Generelt ser denne bagerste svingarm dog ud, som om den er spist af rustormen?
Det var ikke pænt sagt om den  :D
Men ja, det er da meget tænkeligt at den kun er til øvelsesmateriale.

Jeg er bare igang med lidt forberedelse til noget renovering
som jeg vil igang med til vinter når pladerne tages af,
og motor-gearkasse også skal af.

Konceptet med bare at punktsvejse sådan en
tallerken på er vist ikke så god.

Lidt ala første gang jeg havde en T3 til syn.
Den blev kasseret på tæring i trinbræt.
Så kørte jeg hjem, klippede stykker ud af et computerkabinet
og skruede på.
Kørte til omsyn og foreviste min reparation.
Den fik ikke ros. Jeg fik at vide at plade ikke måtte være i 2 lag på den måde.
Så de skrev "ikke korrekt repareret", men jeg fik dog betinget godkendt.
« Senest Redigeret: 25. Oktober - 2013, 22:39 af Brian »

Offline Mølle

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #3 Dato: 25. Oktober - 2013, 23:33 »
Mads har, som Jens beskriver, opskriften på at blande noget Opel med i dejen... tror endda at han har smidt fotos et sted i en eller anden tråd..

mvh. Erik

Offline Brian

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #4 Dato: 26. Oktober - 2013, 00:05 »
ok, så jeg har søgt på kombinationer af vw_madsen og opel
på det 3 forumer uden at finde noget, men måske han kan
give et tip til hvor det findes.

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #5 Dato: 26. Oktober - 2013, 10:46 »
« Senest Redigeret: 26. Oktober - 2013, 10:52 af vw_madsen »

Offline Brian

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #6 Dato: 26. Oktober - 2013, 10:55 »
Tak, ja den ser jo rigtig ud.

De lille hak i skålen har vel ikke nogen betydning.
« Senest Redigeret: 26. Oktober - 2013, 10:57 af Brian »

Offline Mølle

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #7 Dato: 26. Oktober - 2013, 11:14 »
ok, så jeg har søgt på kombinationer af vw_madsen og opel
på det 3 forumer uden at finde noget, men måske han kan
give et tip til hvor det findes.

Det er nok mere et udtryk for søge mulighederne på de forskellige fora end om dit held... ;)

Offline Jens Flensborg

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #8 Dato: 26. Oktober - 2013, 13:14 »
Søgeord for mig er:
reparatur t3 federteller hinterachsschwinge

lidt resultater:
http://www.bulliforum.com/viewtopic.php?f=1&t=73296

http://www.bulli-forum.com/viewtopic.php?f=1&t=75418

lidt facebook:
https://www.facebook.com/groups/229739117051633/

Michael Renker
habe das Rad nicht Neu erfunden,könnte aber Preisgünstig Neue Liefern (keine Räder) das Rep Blech.ist nur ne Doku aber nichts verschweißt bzw.verarbeitet.

Synes godt om ·  · Følg opslag · Del · 23. oktober kl. 20:57

Andreas Lohr das Blech ist nicht gut da arbeitet die Feder drauf weil den Gnubbel in der Mitte zu klein ist TK carparts hat vernüftige Bleche dafür
23. oktober kl. 21:02 · Synes godt om

Michael Renker echt ? habe ich noch nicht gesehen.ma gugge gehn.Danke.
23. oktober kl. 21:10 · Synes godt om

Michael Renker aha,kostet abber ....entsprechend mehr.https://www.tk-carparts.de/...
TK-Carparts
www.tk-carparts.de
Über unsere Suchfunktion können Sie schnell auf alle Artikel aus unserem Sortime...
Se mere
23. oktober kl. 21:12 · Synes godt om

Michael Renker bei so ein Obbl Vectra A haben wir das Ratz Fatz selbst gebaut,hab halt ne 27 er Nuß weniger
23. oktober kl. 21:13 · Synes godt om · 2

Andreas Lohr ok auch ne möglichkeit
23. oktober kl. 21:15 · Synes godt om

Michael Do rep-blech vom opel astra, verkauft bus-chef für den T3 schon für 40€, kostet sonst so ab 22€
23. oktober kl. 21:16 · Synes godt om

Michael Renker stimmt.
23. oktober kl. 21:17 · Synes godt om

Michael Do verwendet man eine Gummiunterlage mit Aussparung unter der Feder hätte ich da keine bedenken..
23. oktober kl. 21:21 · Redigeret · Synes godt om

Edelschrott Schwerin Rolli das opel blech is doof, der gnubbel is ziemlich klein und kurz, das is irgendwie nicht das wahre... ich hab ein 2mm blech rund geschnitten und ein stück rohr in die mitte geschweißt. is auch nicht perfekt aber besser als das opel ding...
23. oktober kl. 21:28 · Synes godt om

Michael Renker Jeden Falls würde das Obbl Blech die Meisten Busse überleben.
23. oktober kl. 21:29 · Synes godt om · 1

Edelschrott Schwerin Rolli andersrum vielleicht...
23. oktober kl. 21:32 · Synes godt om · 1

Michael Renker es gibt einige Kunden denen es Wurschd ist,dafür allema gut.
23. oktober kl. 22:05 · Synes godt om

PH Himm Interesant
23. oktober kl. 23:31 via mobil · Synes godt om

Tim Punkpunktpunkt Ich mach's auch so ähnlich immer bohre oben in die Mitte noch ein Loch wo dann Fluid Film mit 360 grad Sonde reinkommt und danach ein hohlraumstopfen... Schmeißt eure alten Schwingen nicht weg! Viele kann man noch retten und die werden immer teurer...!
24. oktober kl. 14:52 via mobil · Synes godt om

Sydslesvig Veteranbilklub, IG 16 Forum, T3 Klub Danmark, LLE-Kartei, Käfer Cabriolet IG

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #9 Dato: 26. Oktober - 2013, 14:39 »
Her er billeder .  http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/53220-mowieboxen/flat?start=60
Svar nr 71
Det er sådan JEG  har gjort på bla mowieboxen


Offline Brian

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #10 Dato: 26. Oktober - 2013, 20:49 »
Tak, det ser godt ud.

Og godt med et link til den tråd.

Jeg er begyndt at gemme billeder af gode ideer og metoder,
ellers har de det med at forsvinde eller være vanskelige at genfinde,
den dag man står og skal bruge det.


Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #11 Dato: 11. Januar - 2014, 13:13 »
Ja jeg er så lidt uventet røget på samme projekt, skiven har jeg skåret ud i 2 mm karoseri stål, hamret rillen op med dorn, og svejser knoppen på skiven, men jeg var lidt uforstående over mad's svejsning på oversiden af armen, DET FORSTÅR JEG SÅ NU :-(  ,  Mads har du nogen erfaring med skift af stål bøsningerne, der holder gummi ophængene. Overvejer om man kan. :-)
Hilsen poul

Offline Tica

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #12 Dato: 12. Januar - 2014, 21:13 »
Poul

Jeg fanger ikke lige den kommentar med svejsningen kan du skære det ud i tynd plade ;-)

Vh
Carsten

Offline Brian

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #13 Dato: 12. Januar - 2014, 21:53 »
Ja jeg er så lidt uventet røget på samme projekt, skiven har jeg skåret ud i 2 mm karoseri stål, hamret rillen op med dorn, og svejser knoppen på skiven, men jeg var lidt uforstående over mad's svejsning på oversiden af armen, DET FORSTÅR JEG SÅ NU :-(  ,  Mads har du nogen erfaring med skift af stål bøsningerne, der holder gummi ophængene. Overvejer om man kan. :-)
Hilsen poul

Hvordan skærer du i 2 mm tyk plade?

Jeg forstår ikke hvad det er for en rille du har hamret op med dorn?

Jeg forstår at det var nødvendig at svejse under pladen pga. korrosion?
(jeg er gået i stå med T3 arbejde, så har ikke fået de skiver taget af endnu)

Sv: Korrosion under fjederstøtte
« Svar #14 Dato: 12. Januar - 2014, 22:02 »
Skæring er let nok. Stisav, med en fintandet jernklinge.  Rillen er til fjederen, så den ike rasler rundt.  - fordybningen omkring knubben, ca 2/3 cirkel rundt

« Senest Redigeret: 12. Januar - 2014, 22:05 af poot »