Teknik > Motor

Starteren rører sig ikke når nøglen drejes

(1/3) > >>

Brian:
Vognen vil ikke starte. Problemet "startede" den anden dag da jeg ville
ud på den sædvanlige tur. Jeg drejede nøglen og intet skete.

Så rokkede jeg lidt med ledningen med spadestikket på "relæet" på siden af starteren
og derefter prøvede jeg at dreje nøglen, og vognen startede straks.
Så var overbevist om at det bare var dårlig forbindelse ved spadestikket.

Efter et par ture var problemet der igen, og blev løst på samme måde.

Men senere var den så galt igen. Denne gang kunne det ikke løses ved bare
ar rokke det spade stik. Forsøgte mange gange uden held.

Til sidst fik jeg en hjælper til at dreje nøglen og imens arbejdede jeg med spadestikket.
Så hvis jeg skabte forbindelse skulle starteren aktiveres. Det gjorde den IKKE.

Det var sent, mørkt og jeg var træt, så jeg opgav.

Så nu tænker jeg selvfølgelig over hvad næste skridt skal være.

Så først  teste om der kommer strøm til ledningen til starteren.

Gør der det, så må jeg afmonterer starter og tilse den eller sætte reservestarter på.

Kommer der IKKE strøm til den ledning, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Kan det være bundstykket i tændingslåsen der er årsagen?
Det er en del jeg aldrig har prøvet at skifte, da jeg aldrig har haft problemer fra den.
Er den let at skifte? Jeg kan evt. teste det på en komplet ratstamme jeg har liggende.

Ellers vil jeg nok som en nødløsning trække en ledning ned til starteren,
så jeg kan aktiverer den med en knap.






Brian:
Har fundet en reservestarter frem, og den er testet god.



Bemærk at jeg har renset det spadestik helt blank :-)



Der sidder en plastholder skruet i bagenden af starteren, hvad er den til?

Brian:
Så er T3en hentet hjem.

Jeg ankom til hvor den stod parkeret, og ikke ville starte igår aftes,
måtte jeg jo lige prøve om den stadig ikke kunne starte.

Men det kunne den! -uden jeg havde gjort noget som helst.

Så nu stor jeg med en periodisk startfejl  :(

Men jeg begynder at tvivle på at det er selve starteren den er gal med.

Jeg er næsten 100% sikker på det ikke er dårlig forbindelse ved det
spadestik på relæet på siden af starteren.

Der er IKKE et dyk i kabinelysets styrke når nøglen drejes og den ikke starter.

Lys på bilen virker som det skal, frikender det bundstykket ved tændingsnøglen?

Hinze:
jeg tror plastholderen i enden af starteren er til en kølerslange. Passer den i størrelse til varmeapparatet?

Verner:
det kan stadig sagtens være bundstykket,især når du siger der ikke er dyk i kabinelysetsstyrke når starteren ikke tørner.
du kan teste et nyt bundstykke bare ved at pille stikket af og sætte på et nyt du drejer med en skruetrækker.

den bedste måde at teste signalet til starterens kl-50 er ved at paralelkoble en hjemmelavet prøvelampe med en gammel forlygtepære, derved ved du at den kan trække en strøm der er stor nok

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version