Teknik > Motor

Starteren rører sig ikke når nøglen drejes

<< < (2/3) > >>

Brian:

--- Citat fra: Hinze efter 18. Oktober - 2014, 19:22 ---jeg tror plastholderen i enden af starteren er til en kølerslange. Passer den i størrelse til varmeapparatet?

--- Afslutning på citat ---

Ja, den passer så slangen fra gavlen af topstykken kan ligge nede i plastbeslaget.
Hvis den ikke er der, så ligger den slange løst hen over gearkassen.
Praksis viser så at det ikke er en katastrofe hvis den ligger løst,
for det har den gjort på de T3ere jeg har haft gennem de sidste 10 år.

--- Citat fra: Verner efter 19. Oktober - 2014, 21:43 ---det kan stadig sagtens være bundstykket,især når du siger der ikke er dyk i kabinelysetsstyrke når starteren ikke tørner.
du kan teste et nyt bundstykke bare ved at pille stikket af og sætte på et nyt du drejer med en skruetrækker.

den bedste måde at teste signalet til starterens kl-50 er ved at paralelkoble en hjemmelavet prøvelampe med en gammel forlygtepære, derved ved du at den kan trække en strøm der er stor nok

--- Afslutning på citat ---

Jeg har endnu ikke lavet nogle tests, og bilen har startet de få gange jeg har prøvet siden det var helt galt.
Men jeg er ret overbevist om at problemet viser sig igen inden længe.

Så jeg øver mig lidt i ledige stunder, og er igang med at se på en ratstamme hvor jeg IKKE har nøglen.
Det springer mig mildt sagt ikke i øjnene hvordan jeg tager det bundstykke af!, er der et trick?
UPDATE: Jeg har nu fundet den nøgle der passer i tændingslåsen  :)

Brian:
Fandt noget her:
http://wiki.club8090.co.uk/index.php/VW_Electrics_Changing_Ignition_Switch

Så det er ret  besværlig at skifte bundstykke :-|

Verner:
det er IKKE besværligt at skifte bundstykke på en T3  :)

men hvis der sider en adapterring til rattet, så kræver det næsten altid en god aftrækker af få den af.
ellers er det bare af med rat og ratkontakter (stikkene kan ikke sidde forkert når de skal monteres igen)
så sidder der enten en knækbolt (bolt uden kærv til værktøj) eller en alm. bolt
knækbolten fjernes med en god svejsetang eller ved at slå den rundt med en spids mejsel
derefter trækkes klumpen med tændingslåsen bare af ratstammen :D
her kan du så se at bundstykket kun holdes fast af en lille stjerneskrue!

at skruen først kan skrues ud med klumpen afmonteret, er af sikkerheds grunde ;)

om du vælger aft montere en ny knækbolt eller en alm. 8mm bolt er op til dig selv

knækbolten passer også fra en Opel, købte en engang hos Krogslund, men det er mange år siden så ved ikke om den stadig er i deres program..

Brian:
Tak, jeg det var ikke så slemt at tage det bundstykke ud.

Da ratten var afmonteret viste det sig at en kobber pal/fjeder ikke så for godt ud,
men det er jo kun på en reserve så det betyder jo ikke noget.

Her et billede af den godt gemte skrue:

Og det løse bundstykke:

Men det er jo ikke sikkert at det er her fejlen ligger, men nu har jeg haft glæden ved at skille ad :D

Brian:
Så gik den ikke længere  :(

Efter i lang tid at have startet uden problemer,
så er starteren død igen.

Jeg har prøvet at sætte en ledning direkte fra batteri til spadestik
på starterens relæ, og der skete intet, ikke engang en lille gnist.

Så det frikender vel bundstykke.

Så nu må jeg vel monterere den reservestarter som jeg har
kørt rundt med siden det her problem begyndte.

Men forholdende er ikke optimale til skiftet,
det er mørkt, det er koldt, det blæser, det regner,
og jeg er langt hjemme fra :(

Murphys lov

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version