Forfatter Emne: Olie udslip ved motor  (Læst 2724 gange)

Olie udslip ved motor
« Dato: 16. August - 2013, 10:55 »
Er der nogle bud på hvorfor min motor stadig er utæt ved krumtap og svinghjul. Det er nu 3 gang den pakdåse skal skiftes. Er blevet skiftet på et værksted.
Det er en 1,6 turbo diesel
Overtryk i motor ?
Dårlig pakdåse?
Eller ?

Offline Jens Flensborg

Sv: Olie udslip ved motor
« Svar #1 Dato: 16. August - 2013, 11:09 »
Jeg skiftede for 2 år siden den omtalte simmering (?) der sidder bag om svinghjulet på mn LLE JX 1,6 TD og den kunne kun klare 500-1.000 km, så var den nye også utæt. Mon det er kvaliteten?
Sydslesvig Veteranbilklub, IG 16 Forum, T3 Klub Danmark, LLE-Kartei, Käfer Cabriolet IG

« Svar #2 Dato: 16. August - 2013, 11:52 »

Der er helt klart forskel på kvaliteten. Nogle af de uoriginale har kun een læbe hvor den
 originale er dobbeltlæbet. Men der er da også forskel på hvor omhyggelige de forskellige
 mekanikere er.

Offline Jens Flensborg

« Svar #3 Dato: 16. August - 2013, 14:59 »
Primært prøvede jeg i 2010 på at købe omtalte simmering hos VAG (VW Audi) her i Flensborg, desværre kunne de herrer ikke mere levere denne ring iflg. ETKA, da den var udgået. Andre kilder fortalte mig så, at VAG folket nok ikke var klog nok til at bladre i ETKA programmet på næste side for at se, at der stod "kan erstattes med ..." jeg er på krigsfod med denne service ...

Så jeg fik købt den hos TK-Carparts og JXeren blev efter afsluttet reparation (med nyt pilotlejr) igen utæt efter små 1.000 km ...

Næste simmering købte jeg hos busscheune.de og min LLE har siden den sidste reparation kun kørt 200 meter, den er gent væk til andre tider ...

Hvor finder man det fine materiale SIMMERING?
Sydslesvig Veteranbilklub, IG 16 Forum, T3 Klub Danmark, LLE-Kartei, Käfer Cabriolet IG