Teknik > Motor

Utæthed ved vandstuds på topstykket

(1/1)

Brian:
Jeg har i længere tid haft utæthed for kølevand ved topstykket.

Min frygt var egentlig at der var tærring ind til kølevandet et sted,
men det tror jeg ikke længere.

Jeg skruede vandstudsen af idag, og det gik op for mig at jeg
har dummet mig da jeg satte den på.

I plaststudsen er der nogle metalbøsninger presset i omkring
bolthullerne, og de sidder ret løse. De kan klemmes frem og tilbage
i hullerne:





Jeg havde så skruet vandstudsen på med unbraco-bolte,
hvor hovedet havde en mindre diameter end metalbøsningerne:



Nu har jeg lagt skiver under unbracoboltene,
så nu forventer jeg at den utæthed er elimineret.

Sidste år havde jeg et dyserør der blev utæt, ca. midt på,
så der stod en meget fin tåge af diesel i motorrummet.

Men da jeg har flere sæt rør liggende, var det jo bare at sætte et andet sæt på.
Her viste det sig så at jeg ikke kan få det tæt ved omløber til den dyse tættest
ved tandremmen. Så nu har jeg så taget det rør fra en af sættene og sat på.

Men det gik også op for mig at det er vigtig at markerer hvilket dyserør der er
utæt, for det er jo usynlig når de ligger på hylden.

Senere efter en god køretur: tæt for diesel og kølevand. :-)

Verner:
de studser i plastic er kendt for krakelere og blive utæt, det kan dog være svært at se nogen gange.

så jeg ville skifte studsen, nu den er af alligevel :)

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version