T3Klub Danmark > Indmeldelse

T3 Klub -> FIVA -> Charta af Turin -> UNESCO verdenskulturarv

(1/1)

Jens Flensborg:
Jeg sidder her lige og læser en meget interessant artikel i den aktuelle udgave af Oldtimer Markt. Selvom vore T3 busser nu først nærmer sig de 34 år med de første modeller, er det alligevel vigtigt, at man lige skærer nogle finheder ud i pap.

Ude i den lidt underlige verden med EU lovgivningen, har der været mange forskellige interesser, tænker mere på syn hhv TUEV og regler for at køre i gamle biler med "patina", især også i miljøzoner.

Det er meget godt, at veteranbilklubber organiserer sig, og det er den rigtige udvikling med, at organisationerne kommer ind i FIVA og arbejder på den omtalte "Charta af Turin" med visse regler om vedligeholdelse af det gramle grej på fire hjul.

I sidste instans udvikler det sig så til en optagelse under "verdenskulturarven" for de gamle biler under UNESCOS paraply, og det betragter jeg som den rigtige vej (strategi, politik, ånd), for at beskytte mod kørselsforbud ag andre ting der kunne poppe op, når EU parlamentarikerne arbejder som alt for kreative "spindoktorer" (mit ordvalg).

Selvom en T3 maks kun fylder 34 i den her tid, så er en organiseret klub og fælles samarbejde mellem alle veteranbilklubber - hhv. noget i den stil -  det eneste korrekte der kan give pote. Det er den eneste fornuftige måde til at håndtere vore biler og dens fremtid, nemlig det vi har kær i med vores hobby. De danske afgiftsregler er en ekstra byrde til ulempe for dette hobby, men efter 35 år falder den sag også på plads.

Skrevet i forbifarten og god dag ønskes.
Jens

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version